vrijdag 22 januari 2021

Een verrassend kleurenpalet

 


En opeens is daar de rozerode kleur... 

Het internet leert me dat roze kalmerend werkt op de menselijke geest. Wie dol is op deze kleur zou een zachtaardig karakter hebben en is best geïnteresseerd in anderen, maar toch vooral in zichzelf. Een sterke aversie tegen geweld kan zover gaan dat een roze type volkomen van streek raakt van harde nieuwsfeiten. Hierdoor heeft deze persoon de neiging om zich af te sluiten van de realiteit. Ook is een 'roze' mens vaak creatief, warm en romantisch. Ik vermoed dat het wel opgaat voor mij. 

De rest van de dag leef ik la vie en rose, ondergedompeld in deze omarmende kleur. Tere bloemblaadjes ontvouwen zich op het papier. De Koningin van de Paddenstoelen (1) houdt een oogje in het zeil. Een konijn kleedt zich uit. 

"Il ya des jours où on a tellement besoin de tendresse", fluistert een vrouw redelijk indringend in een Franse chanson, waarvan de titel me misschien straks weer te binnen schiet. 

(1) Titel bedacht door Inge Verjans


Geen opmerkingen:

Een reactie posten