zondag 11 augustus 2019

Waar gaan we heen?




Dat wordt uitkijken.
Tekening: Ingrid Van Kogelenberg.
Na 4 jaren van intensief lezen, schrijven en studeren mag ik mezelf officieel psychotherapeut noemen.... maar voor mij voelt het alsof er iets niet klopt. Ik ben er van overtuigd dat mijn bestemming ergens anders ligt. Een bijzonder verwarrende situatie.

Ik moet nu beginnen aan het volgende traject. Gewapend met een potlood en een blad papier ga ik dromen in beelden. Voortgestuwd door de overtuiging dat mijn missie gaandeweg wel vorm gaat krijgen. Naar goede gewoonte vertrouwend op het proces. Ik teken vogels. In alle kleuren van de regenboog. Vrije vogels, gestoorde vogels, lieve en boze vogels, stille en luidruchtige.

Kom. Kom, ga mee met mij.
 
Mee naar mijn huis bij de rivier.

Daar wonen de vogels.


Je kan de hele nacht blijven slapen als je dat wilt. 


Wil je thee of appelsien?

Hoor je de boten?

Ze varen hier trager dan elders.

Marieke De Munck stuurde me deze tekst in een brief, een aantal jaren geleden. Het was de start van een artistieke correspondentie. Vanaf 20 december 2019 (locatie: LUZ, Mechelsesteenweg 192, 2018 Antwerpen) zal de weerslag daarvan te zien zijn in de tentoonstelling Vogelschrik. Het thema: Een vrouw trekt zich terug in de natuur, via vogels communiceert zij met de buitenwereld. De vogels brengen haar woorden, verhalen, zinnen die zei probeert te begrijpen en te verteren.

Op 28 september start ik met een kleine vingeroefening: Soms als ik ga wandelen in het bos... Locatie: Atelier voor Beeldende Kunst van Gert Kruitbosch en Koen De Deyne: Centers Borgerhout, Engelselei 249, 2140 Borgerhout.



Wordt vervolgd.







1 opmerking:

  1. Heel mooi en interessant Ingrid. Ik ga je blog volgen.
    Groetjes van Agnes

    BeantwoordenVerwijderen