maandag 19 oktober 2015

Het Hamiltoncomplex


























Een tijdje geleden zag ik Het Hamiltoncomplex in HETPALEIS. Ik was erg onder de indruk van de intensiteit van de voorstelling en de krachtige beelden. 

13 meisjes van 13 en een bodybuilder in een theaterstuk dat gegroeid is uit een repetitieproces met Lies Pauwels. Het levert een complex verhaal op over de wereld waarin jonge meisjes vandaag opgroeien. Misschien niet de perfecte voorstelling; maar wel een die sterk blijft hangen.

Ik herinnerde me plots bijzonder levendig wie ik zelf was op die leeftijd: een puber met verwarrende gevoelens en hevige verlangens, met een gigantische wil om uit te dagen en mezelf te tonen. 

Het meest werd ik ontroerd door de sterke man die heel teder met een meisje danste. Eigenlijk ook een soort Beer en Vlinder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten