maandag 16 februari 2015

Schetsboek


















Het project A paper a day van Kunstwerkt zet me aan om bewuster met mijn schetsboek om te gaan. Het stimuleert me om nog meer uit mijn schetsen te halen. Onderweg naar zee teken ik met mijn boekje op schoot. 's Nachts als ik wakker word, neem ik in plaats van een leesboek mijn schetsboek ter hand. Ik werk mijn schetsen iets meer uit dan gewoonlijk en zoek naar gevoeligheden in de lijn. De tekening geldt nu niet enkel als voorstudie, maar evolueert naar iets wat op zich kan staan. 

Ik merk ook dat de tijd vertraagt alsof ik op vakantie ben. Wanneer we op reis zijn en tv en internet achterwege blijven, creëert dat zeeën van tijd. Wanneer ik in mijn schetsboek verdiept ben, komt er ruimte in mijn hoofd en in mijn hart. Ruimte om te fantaseren en tijd om mijn vaardigheden aan te scherpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten